Thirsty Blogger on TV

Just for an episode tho, on NATIONAL GEOGRAPHIC!!

A travel program on food n drink, CHUG, was in Malaysia a coupla months back. I was contacted to show ’em some local brew. In this case, it was toddy.

It’s hosted by Zane Lamprey, an established drinker. I think he wants to be a celebrity drinker, like me.

Imposter!

I guess the diff is Zane has 141,000 likes on FB. (Probably all fakes.)

http://www.youtube.com/watch?v=QAwLnZ5oDaY

The show is called CHUG (Country Hopping Ultimate Guide), and is due to air on some networks, n on DVD.

Toddy is basically weak-ass coconut sap beer. Its sweet-sour n fizzy, and is consumed almost as soon as it’s made. It’s a common drink in many tropical / island countries around d world.

Toddy bar, pre-action

Toddy bar, pre-action

The guys met up with me at a toddy joint in Banting, before we headed to d plantation where d hooch is produced.
Its quite easy how its made, basically requiring an ability to climb. The guy goes up there, trims d flower stems n bunches them together, so they drip into a pot.
..
What? Gettin high on his own supply?

What? Gettin high on his own supply?

After a few hours, the sap becomes booze! It truly shocks me how quickly this particular strain of wild yeasts work. The yeast that i use to make cider (and most strains of yeasts) take weeks to do d job. Weeks. So the toddy ones are super-yeasts!
Fuckin cool mutants.
..
Fella had a GoPro stuck to his head

Fella had a GoPro stuck to his head

 

Monkeying around

Monkeying around

Soundman lovin it

Soundman lovin it

Anyway, we head back to d toddy shack to drink away, as well as enjoy food like turkey rendang, wild boar curry, etc. Good stuff.
..
XL dog

XL dawg

Zane all eager n shit

Zane all eager n shit

Here we go

Here we go

It was a blast, and everyone was pretty buzzed by the time the afternoon was over. Haha. Coz I also made them do the toddy-Guinness cocktail, while biting on exotic meats, like monitor lizard. Ambik.
This toddy joint was checked-out in detail on this about blog three years back, and is a cool place to hang.
 Note: This episode featured on Nat Geo in Nov 2014.
..
Brain damage: 6.5/10
Share

Obama the Moonshiner

There’s sumtin fishy goin on in the White House. Some dodgy home-brewing seems to be goin on in the bunker or somewhere. In fact, this is the first time booze is being made at the White House.

Comon, drink up now. Looks like he’s sayin “yaaaaaaam…..

Obama’s got his kitchen crew workin overtime to produce some beer. Ales to be exact – a honey porter.

There are three types of beers produced there – The White House Honey Porter, Honey Ale and Honey Blonde.

His presidential campaign bus is stocked, the dawg. How nice. More details on the beer range here:

I think Obama is quite an alco himself – he’s been seen drinkin quite regularly, such as this Guinness session.

I’ve yet to try a honey ale. Since i have the necessary equipment, those honey bees nesting outside my pad might come in handy!

Share

Them rare and forgotten booze

Came across a piece in TIME mag titled Top 10 Long-Forgotten Liquors.

Watdefuck. What kind of society would forget their booze?

Turns out they aint completely forgotten, but gettin ignored or overtaken by ‘modern demands’.

Lemme know if u’ve tried any of ’em.

Heard of sorghum beer? This is a traditional high-protein beer of the South African blacks, but once the whites felt the black were ‘qualified’ to drink beer, sorghum became less popular. It’s a “sour, pink beer that keeps fermenting in the carton.” Sounds like a bomb.

Fire in da hole (Pix: Time)

Sorghum is a type of grass btw. Will def try it if am there.

There’s Stone-Age beer too… Traces of a ancient beer made of rice, honey & fruit have been found in China. Watdat, a Hoegaarden?

Anyway, they’ve started reproducing it now, courtesy of Dogfish (USA).

An old (3,800 years) Sumerian beer recipe was found, translated and…. reproduced in 1989! No reports on its taste tho. Maybe they all died.

Also on this hit list is pulque (ancient name: iztac octli), from Mexico. Time calls it the original tequila, tho its more like  a beer or toddy. The Aztecs were an ancient tribe that didnt predict 2012 & doom & gloom, unlike their ‘happening’ cousins, the Mayans, but the Aztecs are obviously laid back n not so calculative. So they cooler.

The Mayans were researching all sorts of goddam astrology, building fucking spaceships and getting concerned, while the Aztecs got high and screwed.

The hooch they created is from a plant called maguey, of the agave family. Gotta try.

Latest Aztec tech (Pix: Time)

It’s a white, milky shit, and is good for health. Well, like all booze then.

I got sumtin to add – samsu. Toddy too. Dat shit seems to be gettin rare in KL, tho i doubt it’ll ever disappear. Still an estate & kampung special.

I got sum leftover cough syrup – will try this sometime – one shot of cough mixture /codeine, add one shot of samsu, topped with Coke, n lotsa chunky ice. A squeeze of lime perhaps?

Damn, it’s starting to sound tasty. What shall i call it tho? Coca Codeine?

Share

Lao lao Laos

Had a great week in Laos. Vang Vieng to be specific. Second time around.

Hit it with my bro & Klang Kenny. As soon as we strolled outta d airport in Vientiane, we were on da road to VV. The three-hour journey took longer due to d many Beer Lao stops, as well as sourcing for bites.

Food over there is consistently great, whether local or foreign. The street-side grilled pork ribs are insane!

Spotted a bbq goin on, so told d driver to turn back.

Dog BBQ anyone?

Oops!

VV seems exactly the same as it was two years ago, thankfully. Beer Lao, which used to cost 10,000 kip, is still 10 grand, or 4 ringgit. But its even cheaper now, coz we spent mostly in US dollars, whose value has dropped. So a large bottle is only RM3.60 now. Haha!

On d road

One of d many stalls we checked-out had bbq bats.

Decided not to try, coz i dont like d smell of bat shit!

Crashed at our usual spot, the Other Side Bungalows (huts), which lies across the Namsong River, which runs thru VV.

Rickety bridge over wide river

Got up to lotsa activities. Drinking, partying, eating, hammocking, tubing, bacon, kayaking, climbing, biking. My skin got well-roasted.

The bridge by day (left) dat leads to our pad

Chilllin at our 'VIP hut'

Sumtin for d heat

We headed to this great riverside spot that i once went to.

Spot d Beer Lao

A hut for a break

Some of d boys remembered me, so we partied. They brought out some major firepower, ie lao lao. Rice liquor, similar to our langkau.

Kenny waiting for his turn after Thiang to down lao-lao (breakfast)

Buffaloes take a dip, as a hot-air baloon rises over VV in d distance

We went back again d next morning coz they organized a bbq party for us. We had baby birds, freshly-caught fish, wild jungle soup (which was awesome!), and sticky rice, plus whisky, beer and lao lao.

Boys catching our brunch

Babies are crunchy

They caught a few puffer fish, that blow up when threatened

Diggin in. Except for d rice, everything was wild

Tubing (or kayaking if u prefer) is also a great way to spend a day. Ur dropped off several km upriver of VV, then u just cruise down in a tube. There’re loads of bars n party spots on d riverbank, where u’ll be thrown a line n pulled in if u want. A whole day could go by!

Cruisiiin

Climbed this crazy steep limestone hill near our huts

Dipped in here. COLD!

Ready to kayak

Peace

Some dude who gave us free shots of dunno wat

Had to do some fucking-big-centipede liquor shots

Jump off d platform if u dare

The sun sets over Laos

Great place, even greater people. Might even do it again!

.

Brain damage: 8.5/10

Related Posts with Thumbnails
Share